۱. قدردانی و تشکر
قدردانی و تشکر از همکاران برای تلاشها و تعهد آنها اهمیت و اثرگذاری بالایی داره. این امر میتونه به شکل جایزه، تشویق در جمع و کارتهای هدیه باشه. اینجوری سرمایه انسانی ما احساس میکنه که ارزش و مشارکتش مورد توجه قرار گرفته. ?
۲. شنیده شدن
شنیده شدن کارکنان یکی از مهمترین کارهایی هست که تیم مدیریت و منابع انسانی باید بهش توجه کنه. شنیده شدن میتونه به صورت بازخورد فردی و یا حتی حال و احوال روزانه از اونها باشه. البته برای این کار، بایستی یک فضای مناسب برای دریافت و ارائه نظراتشون فراهم بشه. ?
۳. فرصتی برای رشد و توسعه
کارکنان به دنبال رشد و حرفهایتر شدن در کار و زندگی شخصی خودشون هستن. فراهم کردن فرصتی برای اونها که بتونن خودشون رو در چالشها، مورد آزمون و خطا قرار بدن، میتونه تاثیر خوبی روی روحیه یا حتی عملکردشون بذاره. همچنین روی یادگیری و بالا رفتن تجربیات اونها برای بالابردن مسئولیت در ردههای بالاتر اثر میذاره. ??